Mäkisalo-Ropponen ja Myller tyytyväisiä Pohjois-Karjalalle myönnetystä avustuksesta

Kansanedustajat Merja Mäkisalo-Ropponen (sd) ja Riitta Myller (sd) ottivat ilolla vastaan uutisen Pohjois-Karjalan alueelle myönnetystä avustuksesta elinkeino- ja työvoimapoliittisiin toimenpiteisiin sekä kiittävät hallitusta ja työministeri Lauri Ihalaista nopeasta reagoinnista ja päätöksestä.

Valtioneuvosto myönsi yhteensä 20,8 miljoonaa euroa äkillisten rakennemuutosalueiden kehittämiseen. Suurimmat rahoitusosuudet osoitetaan Varsinais-Suomeen (4,7 milj.), Pohjois-Karjalaan (4,1 milj.) ja Keski-Suomeen (3,2 milj.).

Nyt tehdyssä rahoituspäätöksessä ei työ- ja elinkeinoministeriön tiedotteen mukaan ole mukana varuskuntien lakkauttamisesta aiheutuvien tukitoimenpiteiden rahoitus, vaan ne käsitellään myöhemmin erikseen lisätalousarviomenettelynä.

Valtioneuvoston päätös antaa lakkautuspäätöksistä kärsineelle Pohjois-Karjalalle uuden mahdollisuuden nousuun uusien investointien ja kehityshankkeiden myötä, toteaa Mäkisalo-Ropponen.

Lisätietoja antaa Merja Mäkisalo-Ropponen, puh. 050 357 9090