Mäkisalo-Ropponen irtisanomislain 2. käsittelyssä:Tässä ei ole mitään järkeä!

– Tässä ei ole mitään järkeä, että tämä Sipilän hallitukselle ideologiseksi arvovaltamarssiksi synnytetty irtisanomislaki täällä eduskunnassa äänestetään muotoon, jolla ei todistettavasti ole työllisyysvaikutuksia. Tähän ei löydy perusteluiksi järkisyitä, totesi työelämä- ja tasa-arvovaliokunnan jäsen Merja Mäkisalo-Ropponen (sd).

Hämmästelen myös, miten suuri vaikutus Suomen Yrittäjät ry:llä on hallituksen toimintaan. Suomen Yrittäjät oli lähes ainoa taho, joka kannatti hallituksen esitystä.

– Hallitus on ilmeisesti päättänyt soveltaa kokeilukulttuurin periaatteita myös lainsäädäntötyöhön. Kokeilukulttuuri on sinällään ihan hyvä asia, mutta lakeja ei voi laatia kokeiluina, jatkaa Mäkisalo-Ropponen.

– Tämän lain seurauksena työmarkkinoille syntyy monen vuoden epätietoisuuden aika, kun odotellaan oikeuden ratkaisuja siitä, miten tätä epäselvää lakia sovelletaan. Tämä laki työllistääkin lähinnä vain juristeja, perusteli Mäkisalo-Ropponen, joka esitti työsopimuslain osalta lakiesityksen hylkäämistä.