Sosialidemokraatit SDPshared note on Facebook

Lue SDP:n Helsingin pormestariehdokkaan Tuula Haataisen tarina tuusniemeläisestä tytöstä ministeriksi, apulaiskaupunginjohtajaksi, kaupunginvaltuutetuksi ja kansanedustajaksi. Tässä kattavassa ja koskettavassa jutussa Tuula kertoo elämäntarinansa lisäksi myös mietteitään muun muassa äitiydestä, perheestä, tasa-arvosta ja tämän päivän politiikasta.Sosialidemokraatit SDP

Nasima Razmyarshared image on Instagram

Oli ihana viettää perheen kanssa aurinkoista sunnuntaipäivää. Seuraavat pari viikkoa meneekin kampanjoinnin parissa. Sekin on ihanaa! 😊nasimarazmyar

Sosialidemokraatit SDPshared link on Facebook

Maarit Feldt-Ranta påminner att många sakkunniga varnar, att modellen som regeringen Sipilä har valt, kommer att försämra, inte förbättra situationen inom social- och hälsovården.Sosialidemokraatit SDP

Maarit Feldt-Rantashared video on Instagram

Vår natur är underbar och det finns många fina ställen i Raseborg. Det är lätt att förstå att många vill bo och också besöka vår stad. Vi vill göra vår stad ännu mera attraktiv. - Meillä on upea luonto ja monia hienoja nähtävyyksiä ja vierailukohteita. On helppo ymmärtää miksi monet haluavat asua täällä ja myös matkailijoita ja kesäasukkailta riittää. Haluamme kehittää kaupungistamme vielä entistäkin houkuttelevamman. #kommunalvalet #kuntavaalit #allaskamed #pidetäänkaikkimukana #helaraseborg #kokoraasepori @petrapaulina @syss3 @cgrundstrom maaritfeldtranta

SDPshared image on Instagram

Työn ja perhe-elämän yhdistämisestä on tehtävä nykyistä helpompaa. Uudenlainen joustava koulupäivä lisäisi perheen arjen yhteisiä tunteja, iltoja vanhemmille ja lapsille. Tähän tarvitsemme yhteistyötä kuntien ja kolmannen sektorin toimijoiden kanssa. Ensi keskiviikkona alkaa kuntavaalien ennakkoäänestys. Tutustu SDP:n inhimillisemmän Suomen ratkaisuihin: vaali.sdp.fi. #kuntavaalit #kaikkimukana #sdp #sosialidemokraatit #kunnat #perhe #lapset #koulutus #harrastussosialidemokraatit

Sosialidemokraatit SDPshared photo on Facebook

Työn ja perhe-elämän yhdistämisestä on tehtävä nykyistä helpompaa. Uudenlainen joustava koulupäivä lisäisi perheen arjen yhteisiä tunteja, iltoja vanhemmille ja lapsille. Tähän tarvitsemme yhteistyötä kuntien ja kolmannen sektorin toimijoiden kanssa. Ensi keskiviikkona alkaa kuntavaalien ennakkoäänestys. Tutustu SDP:n inhimillisemmän Suomen ratkaisuihin: https://vaalit.sdp.fi/ratkaisut/perheille-enemman-yhteista-aikaa/Sosialidemokraatit SDP

Ville Skinnarishared image on Instagram

Kyllä brändi - Suomelle jaei bulkki - Suomelle. Hausjärven kuntavaalikiertueen parhaat herkut löytyy Hikiältä. Hikiän Kyrsä ja Hikiän Velli.villeskinnari

Sosialidemokraatit SDPshared link on Facebook

SDP:n kansanedustaja Sirpa Paateron mukaan oli yllättää kuulla, kuinka ”Senaatti 2” on jo perustettu ennen kuin varsinainen maakuntalaki on lähelläkään päätöksentekoa. Asia tuli esille, kun uutisoitiin johdon palkkaamisesta ilman avointa hakua, eli ”kun tiedämme jo parhaat”-periaatteella. – Näin siis uuden maakuntahallinnon ensimmäiset hyvän hallinnon ja demokratian vastaiset päätökset alkavat jo näkyä, Paatero toteaa.Sosialidemokraatit SDP

Mäkisalo-Ropponen huolissaan ammatillisen koulutuksen opetushenkilökunnan jaksamisesta

Merja Mäkisalo-Ropponen

SDP:n kansanedustaja Merja Mäkisalo-Ropponen on huolissaan ammatillisen koulutuksen opetushenkilökunnan jaksamisesta. Mäkisalo-Ropponen kertoo saaneensa kymmeniä yhteydenottoja ammatillisissa oppilaitoksissa työskenteleviltä opettajilta, jotka ovat huolissaan omasta jaksamisestaan hallituksen rajujen koulutusleikkausten seurauksena.

─ Yksin tänä vuonna hallitus leikkaa ammatillisesta koulutuksesta ennätysmäiset 190 miljoonaa euroa. Leikkaukset näkyvät karulla tavalla ammatillisten oppilaitosten arjessa. Leikkausten aiheuttamat opettajien vähennykset sekä opetusryhmien kasvattamiset ovat johtaneet yksittäisten opettajien työmäärän voimakkaaseen kasvuun. Uupumus ja stressi vain kasaantuvat, kun sairaslomien ajalle ei palkata sijaisia, Mäkisalo-Ropponen kertoo.

Mäkisalo-Ropposen mielestä hallituksen tulisikin nyt herätä niihin vaikutuksiin, joita sen tekemät leikkaukset oppilaitosten arjessa ovat johtaneet. Viisautta on perua oma päätös silloin, kun sen vaikutukset ilmenevät erittäin kielteisiksi. Mäkisalo-Ropponen muistuttaa, että hallitus on aikaisemminkin peruuttanut päätöksiään paljon pienemmissäkin asioissa.

─ On selvää, että ammatillisen koulutuksen reformi tarvitaan. Mutta se tulee toteuttaa koulutuksen kehittämisen näkökulmasta. Nyt hallitus ajaa reformia läpi säästöt edellä. Koko uudistuksen onnistuminen perustuu siihen, että opetushenkilöstö pidetään mukana. Jos heidät ajetaan täysin ahtaalle, putoaa samalla motivaatio reformien läpivientiin ja toimeenpanoon, Mäkisalo-Ropponen päättää.