Sosialidemokraatit SDPshared link on Facebook

Suomen talouden kirittämiseksi tarvitaan rohkeita uudistuksia ja reippaita, tulevaisuutta rakentavia investointeja. SDP tarjoaa hallitukselle puoliväliriihen alla eväitä, millä taloustavoitteita on mahdollista saavuttaa ja talouden menopaineisiin voidaan vastata, eikä lisäleikkauksiin tarvitse ryhtyä.Sosialidemokraatit SDP

Sosialidemokraatit SDPshared photo on Facebook

Uusia ajatuksia, näkökulmia, elämyksiä, ravistelua, tietoa ja taitoa. Nautitaan joko diginä tai perinteisesti ja annostellaan runsaalla kädellä - kirjallisuuden ilo kuuluu meille kaikille! Ajatuksia herättävää kirjan ja ruusun päivää!Sosialidemokraatit SDP

Sosialidemokraatit SDPshared link on Facebook

Ikäihmisten laadukas hoito ei toteudu tällä hetkellä kaikkialla, ja jopa kaltoinkohtelu on todellinen ongelma. Alalle opiskeleville pitää ensi tilassa palauttaa soveltuvuuskokeet, joka karsii soveltumattomat pois jo pääsykoevaiheessa. Tämän lisäksi on syytä käydä laaja keskustelu siitä, mitä laadukas hoito pitää sisällään. Säästöjä vanhustenhoito ei kestä enää ollenkaan.Sosialidemokraatit SDP

Sosialidemokraatit SDPshared photo on Facebook

Tänään marssittiin tieteen ja tutkimuksen puolesta niin Helsingissä kuin monessa muussakin kaupungissa ympäri maailmaa. Tässä maailmanajassa, kun tutkijoiden maastamuutto kiihtyy jatkuvasti, koulutuksen ja tutkimuksen resursseja leikataan ja tieteen merkitystä kyseenalaistetaan, on meidän puolustettava entistä hanakammin sivistystä, koulutusta, tiedettä ja tutkimusta. Parempaa yhteiskuntaa ei rakenneta mututuntumalla vaan tutkittuun tietoon nojaten. Let's March for Science!Sosialidemokraatit SDP

SDPshared video on Instagram

Tänään marssittiin tieteen ja tutkimuksen puolesta niin Helsingissä kuin monessa muussakin kaupungissa ympäri maailmaa. Tässä maailmanajassa, kun tutkijoiden maastamuutto kiihtyy jatkuvasti ja koulutuksen ja tutkimuksen resursseja leikataan, on meidän puolustettava entistä hanakammin sivistystä, koulutusta, tiedettä ja tutkimusta. Parempaa yhteiskuntaa ei rakenneta mututuntumalla vaan tutkittuun tietoon nojaten. Let's march for science! #marchforscience #tiedemarssi #tiede #tutkimus #tutkija #tutkijatsosialidemokraatit

Sosialidemokraatit SDPshared link on Facebook

Miapetra Kumpula-Natri muistuttaa, että sisäilmaongelmista kärsiviä kouluja voitaisiin korjata EU:sta saatavien tukirahojen avulla. Rahaa pitää vain osata ja viitsiä hakea.Sosialidemokraatit SDP

Mäkisalo-Ropponen: Hallitus laiminlyö investoinnit hyvinvointitalouteen

Merja Mäkisalo-Ropponen

SDP:n kansanedustaja Merja Mäkisalo-Ropponen pitää kestämättömänä hallituksen tapaa laiminlyödä täysin investoinnit hyvinvointitalouteen.

Mäkisalo-Ropposen mukaan hyvinvointi ja talous tukevat toisiaan. Investoinnit hyvinvointiin – kuten palveluihin ja koulutukseen – vahvistavat yhteiskunnan perusrakenteita ja turvaavat pohjan tulevaisuuden talouskasvulle. Kestävän kehityksen perusedellytys on satsaukset hyvinvointiin sekä se, että kaikki pidetään mukana.

─ Hyvinvointi-investoinnit tukevat taloudellista toimeliaisuutta ja ovat siten kestävän talouskasvun edellytyksiä. Esimerkiksi maksuton päivähoito sekä pitkäaikaistyöttömien aseman parantaminen ovat investointeja hyvinvointitalouteen, jotka maksaisivat itsensä moninkertaisesti takaisin tulevina vuosina. Erityisesti taloudellisesti vaikein aikoina tällaisiin investointeihin olisi järkevää ryhtyä, Mäkisalo-Ropponen esittää.

Eduskunta käsitteli keskiviikkona hallituksen selontekoa YK:n kestävän kehityksen toimenpideohjelma Agenda 2030 –toimeenpanosta. Mäkisalo-Ropponen totesi käyttämässään sosialidemokraattisen eduskuntaryhmän ryhmäpuheessa, että selonteko olisi tarjonnut hallitukselle mahdollisuuden pohtia hyvinvoinnin ja talouden suhdetta laajemminkin.

─ Me sosialidemokraatit olemme pitäneet esillä hyvinvointitaloutta ja tarvetta siihen liittyvään laaja-alaiseen pohdintaan. Nyt hallitus jättää käyttämättä tärkeän mahdollisuuden hyvinvointi-investointien arvioinnille ja pohjustamiselle, Mäkisalo-Ropponen päättää.