Tytti Tuppurainenshared image on Instagram

Terveisiä Maltalta! Viikon päästä maassa vaalit, ja Joseph Muscatin johtama työväenpuolue on voimissaan. Kampanjointi näkyy kaikkialla, ja tunnelma on korkealla. Labour on pitänyt liberaalia uudistuspolitiikkaa yllä, minkä soisi inspiroivan meilläkin. Tänään on Juhana Vartiaisen syntymäpäivä, ja sain tarjota hänelle aitoa demaritunnelmaa. 👍 Malta on kaunis, historian kyllästämä maa. Tänään täällä alkaa parlamenttien EU-valiokuntien kokous COSAC. Hienoa edustaa Suomea. #Malta #EU #Europe #politicstyttitup

Kristiina Salonenshared image on Instagram

Vierailin tänään Kamu-Tuvalla Raumalla. Tapasin siellä upean joukon kehitysvammaisia nuoria, jotka halusivat puhua mm. erityisnuorten mahdollisuudesta harrastaa, kaupungin liikenneyhteyksistä, Donald Trumpista ja koulukiusaamisesta. Fiksuja ja ajattelevia nuoria, jotka vierailevat kerran kuussa Kamu-tuvalla viikonlopun vietossa itsenäistymistä ohjaajien avulla harjoittelemassa. Olipa kiva vierailu! #satshp #kamu-tupakristiinasalonen

Ilmari Nurminenshared image on Instagram

Mulla on ollut joitain kuukausia pt @hannakatariinaseikola ja sopimus jatkuu ainakin pari vuotta vielä 😁Hanna on kyl huikee ja osaava tyyppi. Kaiken lisäksi meistä on tullut vielä ystäviäkin 😙Sattumalta molemmat on lähtenyt maailmalle vielä Sastamalasta. Tällä viikolla salilla kuultua: Mies: Hei nyt tonne salille ei voi mennä kun generaattorissa on vika, eli laitteisiin ei tuu virtaa. Mä: Häh?!? Me käytetään kyl lihasvoimaa... Mies: Aivan, no mä oon käsittänyt, että täällä jengi painaa napista ja kone laittaa lihakset liikkeelle. Mä: haha 😂nurminenilmari

Tytti Tuppurainenshared image on Instagram

Aamu sarastaa Hietaniemen hautausmaalla. - Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme, että kaikki käy hyvin. Presidentti Mauno Koivistotyttitup

Mäkisalo-Ropponen: Hallitus laiminlyö investoinnit hyvinvointitalouteen

Merja Mäkisalo-Ropponen

SDP:n kansanedustaja Merja Mäkisalo-Ropponen pitää kestämättömänä hallituksen tapaa laiminlyödä täysin investoinnit hyvinvointitalouteen.

Mäkisalo-Ropposen mukaan hyvinvointi ja talous tukevat toisiaan. Investoinnit hyvinvointiin – kuten palveluihin ja koulutukseen – vahvistavat yhteiskunnan perusrakenteita ja turvaavat pohjan tulevaisuuden talouskasvulle. Kestävän kehityksen perusedellytys on satsaukset hyvinvointiin sekä se, että kaikki pidetään mukana.

─ Hyvinvointi-investoinnit tukevat taloudellista toimeliaisuutta ja ovat siten kestävän talouskasvun edellytyksiä. Esimerkiksi maksuton päivähoito sekä pitkäaikaistyöttömien aseman parantaminen ovat investointeja hyvinvointitalouteen, jotka maksaisivat itsensä moninkertaisesti takaisin tulevina vuosina. Erityisesti taloudellisesti vaikein aikoina tällaisiin investointeihin olisi järkevää ryhtyä, Mäkisalo-Ropponen esittää.

Eduskunta käsitteli keskiviikkona hallituksen selontekoa YK:n kestävän kehityksen toimenpideohjelma Agenda 2030 –toimeenpanosta. Mäkisalo-Ropponen totesi käyttämässään sosialidemokraattisen eduskuntaryhmän ryhmäpuheessa, että selonteko olisi tarjonnut hallitukselle mahdollisuuden pohtia hyvinvoinnin ja talouden suhdetta laajemminkin.

─ Me sosialidemokraatit olemme pitäneet esillä hyvinvointitaloutta ja tarvetta siihen liittyvään laaja-alaiseen pohdintaan. Nyt hallitus jättää käyttämättä tärkeän mahdollisuuden hyvinvointi-investointien arvioinnille ja pohjustamiselle, Mäkisalo-Ropponen päättää.