Maakuntalentokenttien toiminta on saatava jatkumaan

SDP:n puheenjohtaja Jutta Urpilainen ja joukko SDP:n kansanedustajia vaatii valtiolta välittömiä päätöksiä, joilla turvattaisiin Seinäjoen, Porin sekä Jyväskylän lentoliikenteen jatkuminen.

– Tämän päiväinen Finncomm Airlinesin ilmoitus Jyväskylän, Porin ja Seinäjoen lentoreittien lopettamisesta on liian kylmä suihku näille alueille. Valtion pitää nyt huolehtia, että alueellinen tasa-arvo säilyy myös lentoyhteyksissä. Tämä vaatii nyt nopeita päätöksiä maan hallitukselta.

– Ministereiden on nyt syytä karistella lomahiekat kengistä pois ja ryhtyä töihin. Alueen yrityksille sekä elinkeinoelämälle nopeat lentoyhteydet ovat yksi tärkeä kilpailutekijä. Nyt tarvitaankin maan hallitukselta lentoyhteyksien katkeamattomuuden turvaamiseksi ripeitä toimia ja päätöksiä alueen yritysten tulevaisuuden näkymien, orastavan kasvun sekä luottamuksen turvaamiseksi SDP:n kansanedustajat muistuttavat.

Jutta Urpilainen, Kokkola

Miapetra Kumpula-Natri, Vaasa