Lumipallojen heittelyn on loputtava

SDP:n eduskuntaryhmän varapuheenjohtaja Sirpa Paatero vetoaa työmarkkinaosapuoliin luottamusta lisäävien toimien aloittamisesta. Paateron mielestä julkisuudessa tapahtuva syyttely voi olla vaarallista Suomen taloudelle, työllisyydelle ja kilpailukyvylle.

”Työmarkkinapoikien lumipallojen heittely ei kanna hedelmää, ja julkisuuspainostus voi pahimmillaan johtaa luottamuksen menettämiseen. Lumipallojen heittely voi tuntua viattomalta, mutta pallon sisään voi vahingossa joutua kivi ja sitten onkin vakava tilanne. Tässä tapauksessa uhkailu ja luottamuksen menettäminen voivat johtaa Suomen kannalta epäedullisiin päätöksiin, ovathan Suomen tulevaisuuden kannalta keskeiset kysymykset keskusjärjestöjen käsissä.”

Paateron mielestä tarpeeton painostus saisi jo loppua.

”Olemme pitkälle yksimielisiä siitä, että Suomi tarvitsee pitkän aikavälin taloushaasteiden voittamiseen ja kasvun edellytysten parantamiseen vastaantuloa niin työntekijöiltä, työnantajilta ja Suomen hallitukselta. Luottamusta ja yhteistyötä on siis vahvistettava yhteisen ja hyvinvointivaltion edun vuoksi, ei heikennettävä riitaannuttavalla vastakkainasettelulla.”

Lisätietoja:

Sirpa Paatero