Lindtman: Välikysymys työllisyyspolitiikasta – ”Hallitus seisoo tumput suorina”

SDP, Vasemmistoliitto ja Vihreät tekevät yhteisen välikysymyksen Sipilän hallituksen työllisyyspolitiikasta. Välikysymys jätetään tänään eduskunnan kansliaan. SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Antti Lindtman kritisoi hallitusta saamattomuudesta.

”Suomessa on työttömyyskriisi, mutta Sipilän hallitus seisoo tumput suorina ja on kyvytön parantamaan työllisyystilannetta. Hallitus ei esitä yhtäkään työllisyyttä parantavaa toimea tänä vuonna eikä se tartu työttömyyskriisin ratkaisemiseen ensi vuonnakaan. Tilanne on kestämätön”, Lindtman sanoo.

Lindtman huomauttaa, että hallituksen toimettomuuden takia kasvava työttömyys on kestämätöntä ihmisten ja kansantalouden näkökulmasta.

”SDP ei hyväksy Sipilän hallituksen saamattomuutta. Siksi olemme esittäneet oman vaihtoehtomme, joka tuo välittömästi työtä 35 000 suomalaiselle. Yksin Rinteen mallin työllistämissetelin avulla 15 000 ihmistä työllistyisi. Lisäksi SDP:n yrittäjäpaketissa helpotetaan ensimmäisen työntekijän palkkaamista, mikä olisi merkittävä parannus.”

”Jätämme asiasta myös välikysymyksen, koska Suomi tarvitsee ja suomalaiset ansaitsevat parempaa työllisyyspolitiikkaa.”