Lindtman: Suomen linja jatkuu kaikessa olennaisessa ennallaan

SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Antti Lindtman on tyytyväinen hallitusneuvottelijoiden ulko- ja turvallisuuspolitiikkaa, EU-asioita sekä maahanmuuttoa koskeviin linjauksiin: Suomen linja jatkuu kaikessa olennaisessa ennallaan.

”Soini on maltillistunut ennätyslyhyessä ajassa. Vaikka takinkääntö on ollut nopea, on se kuitenkin tapahtunut oikeissa asioissa. Tervehdin tapahtunutta ilolla”, Lindtman sanoo.

Lindtmanin mukaan Suomi jatkaa Euroopan Unionissa vastuullisena vaikuttajana.

”Eurokriisin hoidossa viimeiset neljä vuotta noudatettu tiukka linja jatkuu. On hyvä, että nyt myös Perussuomalaiset hyväksyvät Euroopan Vakausmekanismin toiminnan. EU-linjauksissa jäin kaipaamaan työntekijöiden oikeuksien huomioiminen.”

”Myös vastuullinen maahanmuuttopolitiikka jatkuu ja Suomen rajoja ei olla sulkemassa kuten monet pelkäsivät.”

Lindtman pitää hyvänä myös sitä, että ulkomaisen työvoiman saatavuusharkinta säilyy.