Lindtman: SDP:ssä kannat muodostetaan joukkueena

SDP:n varapuheenjohtaja, kansanedustaja Antti Lindtman pitää Perussuomalaisten Timo Soinin kommenttia SDP:n uusista ministereistä ala-arvoisena. Lisäksi hän ihmettelee Soinin tapaa olettaa, että SDP:n kannanmuodostus nojaisi ainoastaan ministereihin.

– SDP:ssä poliittinen kannanmuodostus tapahtuu yhdessä. Tätä muodostettua linjaa noudattavat myös ministerit, jalkoväliin katsomatta. Esimerkiksi tuleva ministeri Pia Viitanen on puolustanut ärhäkkäästi suomalaista telakkateollisuutta, Lindtman kuittaa.

Soinin kommentteihin SDP:n johdon naisenemmistöstä Lindtman ei yhdy.

– Kun otetaan huomioon puhemiehen ja eduskuntaryhmän puheenjohtajan paikat, sukupuolijakauma eduskunnan keskeisissä toimissa menee tasan.

Lindtmanin mukaan perussuomalaiset voisivat yleisen pöyristymisen sijaan  keskittää voimavaransa ohjelmatyöhön.

– Odotamme yhä Perussuomalaisten lupailtua sote-mallia, myös viiden paketin ohjelma lepää yhä varsin heppoisen tiedon varassa. Kannattaisi välillä keskittyä omiin piirustuksiin, eikä kurkkia muiden pulpetteja, Lindtman sanoo.