Lindtman lupaa rakentavaa kritiikkiä jatkossakin

SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Antti Lindtman on iloinen, että pääministeri Juha Sipilä tunnustaa opposition vaikutuksen.

”Pääministeri myöntää, että oppositio on saanut hallituksen tarkistamaan linjaansa. Suomalaiset ovat kokeneet Sipilän hallituksen politiikan poikkeuksellisen epäoikeudenmukaiseksi. Siksi on selvää, että oppositio on arvostellut päätöksiä. On muistettava, että valtio ei ole yritys eikä pääministeri ole yritysjohtaja. Pääministerin pitää kestää rakentava kritiikki, jota oppositio tulee jatkossakin esittämään.”

Lindtman muistuttaa pääministeriä siitä, että rakentavan kritiikin lisäksi oppositio on tukenut hallituksen toimintaa niin ulko- ja turvallisuuspolitiikassa kuin paremman sääntelyn aikaansaamisessakin.

”SDP on tarjonnut lukuisan määrän rakentavia vaihtoehtoja ja yhteistyön kättä hallitukselle. Rinteen työllisyysmalli, VR:n junaliikenteen pelastaminen tinkimällä hiukan autoveronalennuksesta, todellisen yhteiskuntasopimuksen aikaansaaminen ja sote-ratkaisu sekä Yleisradiolainsääntö ovat asioita, joissa SDP on tarjonnut hallitukselle apua. Ikävä kyllä Sipilä on useimmiten kieltäytynyt yhteistyöstä.”

”SDP tarjoaa jatkossakin niin rakentavaa kritiikkiä kuin rakentavia vaihtoehtojakin hallitukselle ja on valmis yhteistyöhön. Seuraavaksi julkistamme ensi tiistaina oman vaihtoehtoisen budjettiesityksen, jossa tarjotaan eväitä kasvuun ja yrittäjyyteen”, Lindtman sanoo.