Lindtman iloitsee: Urpilaiselta miljardipanostus Vantaalle

Kansanedustaja, Antti Lindtman on tyytyväinen Valtiovarainministeri Jutta Urpilaisen ilmoitukseen valtion pääomaruiskeesta lentokenttiä operoivalle Finavialle.

Urpilainen kertoi tänään esittävänsä 200 miljoonan euron pääomitusta Finavialle, joka käynnistää Vantaalla miljardi-investoinnit ja mm. Helsinki-Vantaan lentokentän laajennushankkeen.

Matkustajamäärän kasvu 20 miljoonaan vuosittaiseen matkaajaan tuo Vantaalle jopa 5 000 uutta ja pysyvää työpaikkaa. Lisäksi Helsinki-Vantaan laajentamishankkeen rakennusaikaiset työllisyysvaikutukset ovat yhteensä 14 000 henkilötyövuotta.

– Vaikeassa tilanteessa tämä on mahtava uutinen Vantaalle. 5 000 uutta työpaikkaa luo Helsinki-Vantaasta koko Suomen paperiteollisuuden kokoisen työpaikkakeskittymän, Lindtman sanoo.

Lindtmanin mukaan Finavia-päätös, yhdessä jo päätettyjen satsausten, ministeri Ihalaisen käynnistämän työllisyyden kuntakokeilun ja ministeri Gustafssonin myöntämien koulutuspanosten kanssa, avaa taloushaasteiden kanssa painivalle Vantaalle aivan uudenlaisen tulevaisuusnäkymän ja luo uskoa tulevaisuuteen.

– Vantaa ja Suomi nousee vain ja ainoastaan työllä. Tämä on merkittävä päätös Vantaan kannalta, tämä on erittäin tärkeä päätös koko Suomen kannalta. Helsinki-Vantaan kilpailuasema erityisesti Aasian liikenteessä vahvistuu nyt merkittävästi, Vantaan valtuuston puheenjohtajana toimiva Lindtman päättää.