Lindtman: ilmailualan sopu toi vakauden työntekijöille

SDP:n varapuheenjohtaja, Vantaan kaupunginvaltuuston puheenjohtaja Antti Lindtman on tyytyväinen valtakunnansovittelija Esa Lonkan johdolla saavutettuun Ilmailualan Unionin ja SLG Sky Chefs Finlandin sopuun.

– Tänään löydetty ratkaisu vaikuttaa ensisilmäykseltä oikeudenmukaiselta. Työntekijät saavat pitää palkkansa ja heidän työehtojaan ei heikennetä.

– Nämä neuvottelut olivat muistutus siitä, että palkansaajien tulee pitää yhtä. Vaatimukset kolmenkymmenen prosentin palkanleikkauksista olisivat vieneet pohjan työntekijöiden elämältä.

Helsinki-Vantaan lentoasema työllistää non 20 000 henkilöä ja hallituksen budjettiriihessä sopimat uudistushankkeet tuovat jopa 5 000 uutta työpaikkaa.

-On erittäin hyvä kuulla, että huomennakin Helsinki-Vantaan työntekijät voivat mennä töihin luottaen siihen, että suomalainen sopimusyhteiskunta kantaa ja luo vakautta.