Lindtman: Hyvä, että Sipilä taipui Postin tilanteessa

SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Antti Lindtman on tyytyväinen, että omistajaohjaus on vihdoinkin puuttunut Postin rikkurityövoiman käyttöön. SDP on pitänyt asiaa esillä muun muassa eduskunnan kyselytunnilla ja vaatinut Postin omistajaohjauksesta vastaavaa pääministeri Juha Sipilää puuttumaan asiaan.

”On positiivista, että Sipilä taipui vihdoinkin Postin tilanteessa. Tilanne, jossa valtioyhtiö käyttää rikkurityövoimaa, on täysin kestämätön ja länsimaille vieras. SDP vaati pääministeri Sipilää puuttumaan asiaan ja nyt näyttää siltä, että vaatimus on otettu vakavasti. Se on hyvä asia.”

Lindtmanin mukaan Sipilän ja hallituksen pitää olla jatkossa tarkempi omistajaohjauksen kanssa.

”Sipilä teki aivan oikein taipuessaan, mutta jatkossa ei voi olla niin, että valtionyhtiöissä tilanteet päästetään kärjistymään nyt nähdyllä tavalla. Valtionyhtiöiden tulee näyttää esimerkkiä työelämän pelisääntöjen kunnioittamisessa. Omistajaohjauksen pitää edellyttää parempaa henkilöstöpolitiikkaa kuin Postin tapauksessa nyt nähtiin.”