Lindtman: Hallituksen elämänlanka on Soinin käsissä

SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Antti Lindtman ihmettelee perussuomalaisten haluttomuutta vaikuttaa hallituksen harjoittamaan politiikkaan. Lindtman pitää erikoisena, että toiseksi suurin hallituspuolue ei käytä sille kuuluvaa valtaa niin, että se näkyisi toteutetussa politiikassa. Timo Soinin tuoreet linjanvedot (HS) kertovat puolueen kulkevan hallituksessa kädet ylhäällä vakuuttelemassa, ettei mitään hallituskriisiä tule. Tällä menolla keskusta ja kokoomus korjaavat porvarihallituksen koko potin.

− Halutessaan perussuomalaiset pystyisivät vaikuttamaan ratkaisevasti siihen, millaista politiikkaa hallitus tekee. Nyt puheenjohtaja Soini on antautunut kokoomuksen ja keskustan vietäväksi jokaisessa keskeisessä asiakysymyksessä, Lindtman toteaa.

Palkansaajia kurittava pakkopaketti ja omistuksia piilotteleva hallintarekisteri ovat Lindtmanin mukaan vain esimerkkejä avauksista, joita perussuomalaisten ei tulisi hyväksyä olankohautuksella. Edes sillä ei vaikuta olevan Lindtmanin mielestä merkitystä perussuomalaisille, että kansan enemmistö vastustaa hallituksen pakkopolitiikkaa.

Aikaisemmin kansan äänen tulkiksi julistautuneet perussuomalaiset eivät enää halua edes yrittää kuunnella kansaa, saati vaikuttaa sen mielipiteen mukaisesti. Lindtman epäileekin, ettei eduskunnasta olisi löydettävissä enemmistöä pakkolakien läpiviennille, jos perussuomalaiset kuuntelisivat omia arvojaan ja äänestäjien mielipiteitä.

− Hallituksen elämänlanka on Soinin käsissä. Ulkoministeri Soinilla on kaikki valta käsissään painostaa pääministeri Sipilä harkitsemaan uudelleen näitä kohtuuttomia avauksia, jotka tosiasiallisesti heikentävät suomalaisen palkansaajan asemaa ja kansantalouden kilpailukykyä, Lindtman muistuttaa.

Lisätietoja:

Antti Lindtman