Lindtman: Eläkeläisten kohtelu on häpeällistä – yhteinen välikysymys ensi viikolla

SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Antti Lindtman kertoo olevansa tyytyväinen siihen, että SDP, Vasemmistoliitto ja Vihreät tekevät yhteisen välikysymyksen eläkeläisten kohtelusta.

Lindtmanin mukaan oppositio ei voi katsoa sivusta hallituksen päätöksiä, jotka ovat kohtuuttomia eläkeläisille.

”Vaadimme eläkeläisille arjen turvaa, jonka hallitus on leikkauksillaan viemässä pois. Esimerkiksi lääkekorvausten omavastuuosuuden nostaminen on väärä arvovalinta hallitukselta. On häpeällistä, että hallitus pakottaa vuonna 2015 pienituloiset eläkeläiset valitsemaan lääkkeiden ja ruoan välillä. SDP ei hyväksy hallituksen leikkauksia, jotka osuvat kipeästi pieni- ja keskituloisten arkeen. Siksi jätämme asiasta ensi viikolla yhteisen välikysymyksen.”

”Olemme vaatineet hallitusta muuttamaan kohtuuttomat päätöksensä. Koska hallitus ei ole kuunnellut eläkeläisten esittämää huolta, teemme asiasta välikysymyksen. Nyt hallituksen on pakko kuunnella.”