Liisa Jaakonsaari perusti Facebook-ryhmän: ”Naiset rakastavat Zapateroa”

Liisa Jaakonsaari on tänään perustanut Espanjan pääministeriä tukevan Facebook-ryhmän: Naiset rakastavat Zapateroa!– Espanja on ottanut naisiin kohdistuvan väkivallan vähentämisen sekä tasa-arvokysymykset painopisteikseen, kun se aloitti EU-puheenjohtajakauden tammikuun alussa, Jaakonsaari perustelee ryhmän perustamista.

– Espanjan pääministeri José Luis Rodriguéz Zapatero (sd) totesi Euroopan parlamentissa 20.1., että naisiin kohdistuva väkivalta ei ole mikään pikkurikos, vaan vakava loukkaus ihmisyyttä kohtaan. Joka neljäs eurooppalainen nainen on kokenut väkivaltaa ainakin kerran aikuisikänsä aikana. Espanja on jo tehnyt aloitteen EU:n laajuisesta lähestymiskiellosta.

– Zapatero taitaa olla ensimmäinen pääministeri, joka ottaa naisiin kohdistuvan väkivallan ja tasa-arvoasiat vakavasti. Hän kun myös viime syksynä YK:ssa perustetun naisiin kohdistuvan väkivallan vastaisen verkoston perustajajäsen. Naiset rakastavat Zapateroa!

TULE mukaan ryhmään alla olevan linkin kautta!

www.facebook.com/group.php