Kymäläinen tyrmistyi huutokaupasta: – Nyt ei oikea käsi tiedä, mitä vasen tekee!

Järvimaisema - jäinen järvi puut ja saaret

SDP:n eduskuntaryhmän 2. varapuheenjohtaja, kansanedustaja Suna Kymäläinen on tyrmistynyt uutisesta, jossa kerrottiin Senaatti-kiinteistöjen huutokaupasta Rovaniemen Toramolammen luolasta, sotilaskohteiden naapurustosta.

– Käsittämätöntä, että Senaatti myy tämän kaltaisen kohteen, samaan aikaan kun ministeriöissä on valmistelussa strategisten alueiden myynnin rajoittamista valmisteleva lainsäädäntötyö, sanoo Kymäläinen. – Onko kokonaisturvallisuutta arvioitu, kysyy Kymäläinen.

– Tämä voi päätyä bulvaanien kautta vääriin käsiin. Etenkin, kun tässäkään tapauksessa ei välttämättä tiedetä, kuka on todellinen omistaja. Suomessa ei vieläkään ymmärretä, miten kohtalokkaita seurauksia näillä kaupoilla pahimmillaan voi olla. Luulin, että pahimman sinisilmäisyyden aika olisi jo ohi, koska hallituskin asiaan puuttui jopa omassa ohjelmassaan.