Evästeasetukset

Välttämättömät evästeet

Nämä evästeet ovat välttämättömiä sivujemme teknisen toiminnan kannalta, eikä niitä voi kytkeä pois päältä. Toiminnalliset evästeet ovat keskeisiä esimerkiksi sivujemme selaamisen ja sivujemme ominaisuuksien käyttämisen kannalta.

Analytiikka

Nämä evästeet keräävät ainoastaan anonyymia tietoa siitä, kuinka sivujamme käytetään. Analytiikkaevästeiden avulla pystymme mittaamaan ja analysoimaan sivujemme toimintaa. Käytämme näitä evästeitä esimerkiksi tietääksemme, mikä sivujemme sisällöistä on suosittua sekä varmistaaksemme, että kävijät löytävät heille merkitykselliset sisällöt. Kaikki kerätyt tiedot ovat tilastollista aineistoa, eikä niistä voi tunnistaa henkilöitä. Voit kuitenkin halutessasi poistaa näiden evästeiden käytön milloin tahansa.

Kohdistus- ja mainosevästeet

Kohdennamme mainontaamme, jotta voimme tavoittaa SDP:n politiikasta kiinnostuneista ihmisiä mahdollisimman hyvin. Voimme käyttää näitä evästeitä esimerkiksi sinulle kohdennetun mainonnan täsmällisyyden ja kiinnostavuuden parantamiseen. Evästeitä voidaan käyttää myös sivujemme sisällön tekemiseksi sinua kiinnostavammaksi. Tietojen kerääminen perustuu selaimesi tai laitteesi yksilölliseen tunnistamiseen. Voit halutessasi poistaa näiden evästeiden käytön milloin tahansa.

Kymäläinen hyvillään Bernerin luopumisesta

Ajankohtaista 16:19

Suna Kymäläinen

SDP:n kansanedustaja ja eduskunnan liikenne- ja viestintävaliokunnan jäsen Suna Kymäläinen on hyvillään liikenneministeri Anne Bernerin (kesk) aikeesta haudata aie liikenteen väyläyhtiön perustamisesta.

– Ei yllättänyt tämä ilmoitus, niin sekava oli jo tilanne. Valmistelun erikoisuudesta viestii, että muut hallituspuolueet ilmoittivat heti, etteivät tue selvitystä. Esitys jäi yksin keskustalle, ihmettelee Kymäläinen.

– Vähälle huomiolle on jäänyt perussuomalaisten rooli, jotka lupasivat vielä vaalien alla poistaa autoveron, Kymäläinen napauttaa.

– Itsestäni hämmentävää oli alun perinkin ajatus, jossa yhtiöittämispäätöksen yhteydessä olisi päätetty ohi eduskunnan päätösvallan säätää verolakeja. Verotustahan ei voi betonoida, niistä päätetään vuosi kerrallaan, sanoo Kymäläinen

– On selvää, että tarvitaan parlamentaarinen valmistelu, että T-TEN rahat saadaan liikkeelle kuten Ruotsissa. On myös tärkeää luoda malli, jossa yhä useammalla on varaa ja mahdollisuus vähäpäästöiseen liikkumiseen. Tieverkon ylläpito on pitkäjänteistä, yli parlamentaaristen kausien toimivaa, linjaa Kymäläinen.

– Mielestäni yhtiömallinkin käyttö voisi tulla kyseeseen, yksittäisten, alueellisten hankkeiden kohdalla, nimenomaan aluekehityksen näkökulmasta, muttei missään tapauksessa koko väyläverkon kohdalla, kyseessä on strategisesti elintärkeä asia, sanoo Kymäläinen.

Bernerin harjoituksesta kävi selväksi, ettei autoa keksitty sittenkään uudestaan. Näin mittava muutos edellyttää parlamentaarista valmistelua, nyt olisi hyvä paikka aloittaa, päättää Kymäläinen