Kymäläinen epäilee Postin leikkauksia

Suna Kymäläinen

Kansanedustaja Suna Kymäläinen (sd) epäilee voimakkaasti Postin ylimitoitettujen oman henkilöstön vähennyksiä Kaakkois-Suomessa.

– Mielestäni tässä on jo riskinä Postin maineen menetys. Hidastuuko postin kulku edelleen? Miten jäljelle jäänyt henkilökunta jaksaa? Onko työuupumus vaarana kun työt ruuhkautuvat ja toimenkuvat yksipuolistuvat? Nämä ovat kysymyksiä, jotka heräävät, listaa Kymäläinen.
– Mieleen nousee huoli keinottelusta, jossa vakituisen henkilökunnan sijaan otetaan määräaikaisia, vuokratyövoimaa ja vielä pahimmassa tapauksessa nollatuntisopimuksilla. Suoraan sanottuna Postin henkilöstöhallinnon uskottavuus on koetuksella, sanoo eduskunnan liikenne- ja viestintävaliokunnan jäsen Kymäläinen.
– Ei ole kauaakaan, kun Posti on ottanut takaisin vapaaehtoisesti muutosturvalle maksettuja työntekijöitä. Työntekijöillä leikittely on surullista, päättää Kymäläinen.