Evästeasetukset

Välttämättömät evästeet

Nämä evästeet ovat välttämättömiä sivujemme teknisen toiminnan kannalta, eikä niitä voi kytkeä pois päältä. Toiminnalliset evästeet ovat keskeisiä esimerkiksi sivujemme selaamisen ja sivujemme ominaisuuksien käyttämisen kannalta.

Analytiikka

Nämä evästeet keräävät ainoastaan anonyymia tietoa siitä, kuinka sivujamme käytetään. Analytiikkaevästeiden avulla pystymme mittaamaan ja analysoimaan sivujemme toimintaa. Käytämme näitä evästeitä esimerkiksi tietääksemme, mikä sivujemme sisällöistä on suosittua sekä varmistaaksemme, että kävijät löytävät heille merkitykselliset sisällöt. Kaikki kerätyt tiedot ovat tilastollista aineistoa, eikä niistä voi tunnistaa henkilöitä. Voit kuitenkin halutessasi poistaa näiden evästeiden käytön milloin tahansa.

Kohdistus- ja mainosevästeet

Kohdennamme mainontaamme, jotta voimme tavoittaa SDP:n politiikasta kiinnostuneista ihmisiä mahdollisimman hyvin. Voimme käyttää näitä evästeitä esimerkiksi sinulle kohdennetun mainonnan täsmällisyyden ja kiinnostavuuden parantamiseen. Evästeitä voidaan käyttää myös sivujemme sisällön tekemiseksi sinua kiinnostavammaksi. Tietojen kerääminen perustuu selaimesi tai laitteesi yksilölliseen tunnistamiseen. Voit halutessasi poistaa näiden evästeiden käytön milloin tahansa.

Kymäläinen: Ajokorttien teoriaopetus osaksi koulutusta?

Ajankohtaista 12:31

Kansanedustaja ja eduskunnan liikenne- ja viestintävaliokunnan jäsen Suna Kymäläinen (sd.) kysyy tänään jättämässään kirjallisessa kysymyksessä hallitukselta arvioitua suurempana toteutuneista mopokortin ja henkilöauton ajokortin hintojen noususta.

– Korkea hinta eriarvoistaa perheitä. Erityisesti pienituloisissa ja monilapsisissa perheissä ei yksinkertaisesti ole mahdollisuutta hankkia mopokorttia sen korkean hinnan vuoksi. Mopokortti on kuitenkin varsin tarpeellinen etenkin maaseudulla ja pienillä paikkakunnilla asuville, ruokolahtelainen Kymäläinen perustelee.

Henkilöauton ajokortista on puolestaan todettu tulleen Euroopan kalleimpia vuoden vaihteen ajokorttiuudistuksen myötä.

– Tämähän ei todellakaan ollut uudistuksen päämäärä ja tavoite, sanoo Kymäläinen.

– Tulisiko Suomessa harkita mahdollisuutta, jossa mopokortin voisi suorittaa valinnaisena osana perus- tai ammattikoulujen oppimäärää? Samalla tavoin myös henkilöauton ajokortin suorittaminen voitaisiin sisällyttää osana ammattikoulun tai lukion oppimäärää. Näillä toimin Suomi voisi tasa-arvoistaa nuorten mahdollisuuksia hankkia mopon tai mopo- ja henkilöauton ajokortin, Kymäläinen järkeilee.