Kyllönen ja Piirainen tyytyväisiä valtion ensi vuoden talousarvioon

Valtiovarainvaliokunnan jäsenet, kainuulaiskansanedustajat Merja Kyllönen (vas) ja Raimo Piirainen (sd) ovat tyytyväisiä Oulun vaalipiirin alueelle kohdistuvista budjettilisäyksistä. Liikenneturvallisuuden parantamiseksi korjausvelkaa kavennetaan lähes miljoonalla ja kevyenliikenteen väyliä rakennetaan lähes kahdella miljoonalla.

– Eduskunnan jakovara on ensi vuoden 57,7 miljardin euron talousarvioon nähden pieni eli 40 miljoonaa euroa, mutta nyt saadaan eteenpäin meidänkin alueella pitkään odotettuja kehittämiskohteita, valtiovarainvaliokunnan liikenne- ja maatalousjaoston jäsenet Kyllönen ja Piirainen toteavat.

Kyllönen ja Piirainen ovat erityisen tyytyväisiä vaalipiirin alueelle kohdennettuihin reilun 3.3 miljoonan euron satsauksiin paikallisiin hankkeisiin. Edustajat muistuttavat, että laajempaa liikenneverkon korjaustyöohjelmaa ja isompia investointeja linjataan edelleen 12-vuotisessa liikennejärjestelmän kehittämistyössä.

– Määrällisesti eniten jouluista lisärahaa on tiedossa kevyenliikenteen kohteisiin, luontopalveluiden rakenteiden korjaamiseen ja tiestön pienempään peruskunnostukseen.
Tämän vuoden budjettiprosessi jää vahvasti molempien kansanedustajien mieleen, kun valtiovarainvaliokunnan pohjoisen tiimin yksi jäsen kuoli äkillisesti. Antti Rantakankaan poismeno jätti ison aukon ja katsoimme omaksi velvollisuudeksemme Antin muistoa kunnioittaen pitää porukalla huolta myös hänen alueensa perinnön vaalimisesta, Kyllönen ja Piirainen toteavat ja kiittävät kaikkia puolueita hyvästä yhteistyöstä.

Rahoitusta vuoden 2020 talousarviossa eduskunnan jakovarasta:

Kainuu:

Arktiset Aromit ry:lle 50 000 eur luonnontuotealan kehittämiseen