Kuvatunnelmia vuodelta 2019

Vuoteen 2019 mahtui paljon: eduskunta- ja eurovaalit, hallitusneuvottelut ja SDP:n nouseminen pääministeripuolueeksi, Tulevaisuuslinja-ohjelman eteenpäin viemistä, SDP:n 120-vuotisen taipaleen juhlintaa, puoluevaltuuston kokouksia, valtakunnallisia toimintapäiviä ja paljon muuta. Tähän kuvakoosteeseen on poimittu muutamia kuvia vuoden varrelta.

Eduskuntavaalien kampanjastartti tammikuussa.

Pohjoismaista yhteistyötä: SAMAK:in kokous Helsingissä tammikuun lopulla.

Valtakunnallisena kampanjapäivänä helmikuussa kierrettiin ihmisten ovilla kysymässä mitä heillä on sydämellä.

Kohtaamisia yleisötilaisuudessa ennen puoluevaltuuston kevätkokousta Helsingissä maaliskuussa.

Helsingin ilmastomarssille 6.4. osallistui yli 10 000 ihmistä, myös SDP oli mukana.

Vielä päivää ennen eduskuntavaaleja kampanjoitiin ahkerasti ympäri Suomea.

Ja 14.4. se tapahtui: vaalivalvojaisissa juhlittiin SDP:n vaalivoittoa.

Eurovaalivalvojaisissa 26.5.

Hallitusohjelma saatiin valmiiksi 3.6. ja se julkistettiin yleisötilaisuudessa keskuskirjasto Oodissa.

Kuva: Lauri Heikkinen/Valtioneuvoston kanslia

Antti Rinteen hallitus nimitettiin 6.6.

Kuva: Laura Kotila /Valtioneuvoston kanslia

Kesäkuussa Antti Rinne osallistui Suomen ensimmäisenä pääministerinä Helsinki Pride -kulkueeseen.

Iloisissa tunnelmissa SDP:n kesäkokouksessa Helsingissä elokuussa.

Elokuussa juhlistettiin 120-vuotiasta SDP:tä Turussa.

10.9. SDP:n eduskuntaryhmä juhlisti satavuotiasta tasavaltaista hallitusmuotoa.

Lokakuun alussa Helsingissä järjestettiin toinen SDP:n Tulevaisuusfoorumi, jonka vieraana oli pääministeri Stefan Löfven.

Lokakuussa vietettiin SDP:n Toimintapäivää, tässä tunnelmia Helsingin Itäkeskuksesta.

Puoluevaltuuston syyskokouksessa Porissa oli iloinen tunnelma.

Puoluevaltuuston ylimääräinen kokous Helsingissä 8.12.

Puoluevaltuusto valitsi SDP:n pääministeriehdokkaaksi Sanna Marinin.

Sanna Marinin hallitus nimitettiin 10.12.

Kuva: Laura Kotila/Valtioneuvoston kanslia

Kiitos vuodesta 2019!