Kuusisto tyytyväinen kehysriihen päätöksiin

Kansanedustaja Merja Kuusisto (sd.) on tyytyväinen eilen neuvoteltuihin valtiontalouden kehyksiin.

– On erittäin tärkeää, että vaikeassa taloustilanteessa saatiin neuvoteltua hyvä kehyspäätös , Kuusisto toteaa.

Hallitus kokoontui eilen säätytalolle neuvottelemaan tulevan vuoden budjetin kehyksistä. Kuusisto pitää kehysriihen keskeisimpinä saavutuksina tekoja työn, toimeentulon ja oikeudenmukaisuuden turvaamiseksi.

– On tärkeää, että vaikeinakaan aikoina sosiaaliturvasta ei leikata, pienituloisimpien palkansaajien verotusta saadaan kevennettyä sekä asumisen tuen tasoa nostettua. Tämä lisää oikeudenmukaisuutta ja luo edellytyksiä uusille työpaikoille, Kuusisto kertoo.

Hallitus päätti kehysriihessä kohdentaa lisärahaa oppisopimuskoulutukseen sekä ammatillisen koulutuksen paikkoihin. Myös uuden lastensairaalan rakentamiselle löytyi kehysneuvotteluissa tukea.

– Nuorten työllisyyteen sekä nuorisotakuun toteutumiseen panostaminen on tärkeää erityisesti pitkän aikavälin tarkastelussa.

Kehysriihen päätösten mukaan kaikki liikennepoliittisessa selonteossa sovitut liikennehankkeet tullaan aloittamaan. Myös asuntopoliittinen uudistus hyväksyttiin.

– Liikenteen sujuminen ja kohtuuhintainen asuminen on edellytyksiä toimivalle arjelle. Pidän merkittävänä saavutuksena kohtuuhintaisen asuntotuotannon lisäämiseen kasvukeskuksissa.