Kumpula-Natri: Perussuomalaiset harmaan talouden puolella?

– Perussuomalaisten linjana näyttää olevan piittaamattomuus harmaasta taloudesta ja työntekijää säälimätön politiikka, kansanedustaja, eurovaaliehdokas Miapetra Kumpula-Natri (sd.) toteaa.

– Suomen verottajan toimet harmaan talouden kitkemiseksi rakennusalalla ovat tuoneet vuositalolla miljardi euroa lisää valtion kassaan. Myös muissa Euroopan maissa ollaan kiinnostuneita Suomen mallista, jossa jokaisella rakennusmiehellä pitää olla veronumero näkyvillä.

– Perussuomalaisten euroedustaja Sampo Terho äänesti vuonna 2013 Suomen viranomaisten valvontamahdollisuuksia vastaan, kun pistettiin harmaan talouden yrityksiä kuriin niiden lähettäessä työvoimaa rajojen yli.

– Suomalaisenkin työntekijän etu on, että samassa maassa maksetaan sama palkka.

– Tärkeää on, että työntekijä tekee töitä työntekomaan ehtojen ja palkkataulukon mukaisesti ja myös maksaa maahan kuuluvat verot. Harmaata taloutta ei tule hyväksyä työntekijöiden eikä yritysten kohdalla, Kumpula-Natri toteaa.