Kumpula-Natri ja Jaakonsaari Euroopan parlamenttiin

SDP:n Miapetra Kumpula-Natri ja Liisa Jaakonsaari valittiin Euroopan parlamentin vaaleissa europarlamentaarikoiksi.

Kumpula-Natri on kolmannen kauden kansanedustaja. Hän on ollut kansanedustajana vuodesta 2003 lähtien. Hän toimii nyt eduskunnassa EU-asioita käsittelevän suuren valiokunnan puheenjohtajana. Aiemmin hän on toiminut muun muassa pääministeri Paavo Lipposen erityisavustajana ja Eurooppalainen Suomi ry:n vt. toiminnanjohtajana.

Liisa Jaakonsaari jatkaa Euroopan parlamentissa toiselle kaudelle. Hänet valittiin ensimmäisen kerran vuoden 2009 vaaleissa. Jaakonsaari on aiemmin toiminut muun muassa kansanedustajana, ministerinä ja toimittajana.