Kulttuuripoliittinen ohjelma – Kulttuuri kuuluu kaikille

Ohjelmatyö 11:32

Sosialidemokratia on syntymästään saakka tehnyt työtä kulttuurin hyväksi, mutta yhteiskunnan muuttuessa tarvitaan parempaa kulttuuripolitiikkaa.

Hallitusvastuussa sosialidemokraatit nostavat kulttuurielämän nousuun. Tässä ohjelmassa kerrotaan SDP:n kulttuuripoliittisesta ajattelusta ja niistä uudistuksista, joita lähitulevaisuudessa tarvitaan.

Sosialidemokraateille elävä kulttuurielämä on tärkeä osa hyvää yhteiskuntaa. Kulttuuripolitiikassa on kyse toimivasta lainsäädännöstä, hyvästä suunnittelusta, riittävästä julkisesta rahoituksesta ja reilusta ilmapiiristä, joka vie meitä yhdessä eteenpäin. SDP on historiansa aikana ollut rakentamassa Suomesta eurooppalaista kulttuurimaata ja tämä ohjelma tarkastelee tavoitteitamme 2020-luvun maailmassa.