Sosialidemokraatit SDPshared note on Facebook

Lue SDP:n Helsingin pormestariehdokkaan Tuula Haataisen tarina tuusniemeläisestä tytöstä ministeriksi, apulaiskaupunginjohtajaksi, kaupunginvaltuutetuksi ja kansanedustajaksi. Tässä kattavassa ja koskettavassa jutussa Tuula kertoo elämäntarinansa lisäksi myös mietteitään muun muassa äitiydestä, perheestä, tasa-arvosta ja tämän päivän politiikasta.Sosialidemokraatit SDP

Nasima Razmyarshared image on Instagram

Oli ihana viettää perheen kanssa aurinkoista sunnuntaipäivää. Seuraavat pari viikkoa meneekin kampanjoinnin parissa. Sekin on ihanaa! 😊nasimarazmyar

Sosialidemokraatit SDPshared link on Facebook

Maarit Feldt-Ranta påminner att många sakkunniga varnar, att modellen som regeringen Sipilä har valt, kommer att försämra, inte förbättra situationen inom social- och hälsovården.Sosialidemokraatit SDP

Maarit Feldt-Rantashared video on Instagram

Vår natur är underbar och det finns många fina ställen i Raseborg. Det är lätt att förstå att många vill bo och också besöka vår stad. Vi vill göra vår stad ännu mera attraktiv. - Meillä on upea luonto ja monia hienoja nähtävyyksiä ja vierailukohteita. On helppo ymmärtää miksi monet haluavat asua täällä ja myös matkailijoita ja kesäasukkailta riittää. Haluamme kehittää kaupungistamme vielä entistäkin houkuttelevamman. #kommunalvalet #kuntavaalit #allaskamed #pidetäänkaikkimukana #helaraseborg #kokoraasepori @petrapaulina @syss3 @cgrundstrom maaritfeldtranta

SDPshared image on Instagram

Työn ja perhe-elämän yhdistämisestä on tehtävä nykyistä helpompaa. Uudenlainen joustava koulupäivä lisäisi perheen arjen yhteisiä tunteja, iltoja vanhemmille ja lapsille. Tähän tarvitsemme yhteistyötä kuntien ja kolmannen sektorin toimijoiden kanssa. Ensi keskiviikkona alkaa kuntavaalien ennakkoäänestys. Tutustu SDP:n inhimillisemmän Suomen ratkaisuihin: vaali.sdp.fi. #kuntavaalit #kaikkimukana #sdp #sosialidemokraatit #kunnat #perhe #lapset #koulutus #harrastussosialidemokraatit

Sosialidemokraatit SDPshared photo on Facebook

Työn ja perhe-elämän yhdistämisestä on tehtävä nykyistä helpompaa. Uudenlainen joustava koulupäivä lisäisi perheen arjen yhteisiä tunteja, iltoja vanhemmille ja lapsille. Tähän tarvitsemme yhteistyötä kuntien ja kolmannen sektorin toimijoiden kanssa. Ensi keskiviikkona alkaa kuntavaalien ennakkoäänestys. Tutustu SDP:n inhimillisemmän Suomen ratkaisuihin: https://vaalit.sdp.fi/ratkaisut/perheille-enemman-yhteista-aikaa/Sosialidemokraatit SDP

Ville Skinnarishared image on Instagram

Kyllä brändi - Suomelle jaei bulkki - Suomelle. Hausjärven kuntavaalikiertueen parhaat herkut löytyy Hikiältä. Hikiän Kyrsä ja Hikiän Velli.villeskinnari

Sosialidemokraatit SDPshared link on Facebook

SDP:n kansanedustaja Sirpa Paateron mukaan oli yllättää kuulla, kuinka ”Senaatti 2” on jo perustettu ennen kuin varsinainen maakuntalaki on lähelläkään päätöksentekoa. Asia tuli esille, kun uutisoitiin johdon palkkaamisesta ilman avointa hakua, eli ”kun tiedämme jo parhaat”-periaatteella. – Näin siis uuden maakuntahallinnon ensimmäiset hyvän hallinnon ja demokratian vastaiset päätökset alkavat jo näkyä, Paatero toteaa.Sosialidemokraatit SDP

Krista Kiuru: Kokoomus harhautti pääministeriä ammatillisen koulutuksen leikkauksissa

Krista Kiuru

Pääministeri Juha Sipilä totesi eduskunnan kyselytunnilla viime torstaina (16.3) hallituksen leikkaavan ammatillisesta koulutuksesta  190 miljoonaa euroa. SDP:n kansanedustaja Krista Kiurun mukaan väite ei pidä paikkaansa, sillä todellisuudessa hallitus on jo nyt leikannut päätöksillään ammatillisesta koulutuksesta huomattavasti enemmän.

– Kun huomioidaan kilpailukykysopimuksen leikkaukset sekä investointien takuukorotuksen poisto ja muut pienemmät erät, nousevat ammatillisen koulutuksen leikkaukset jo yli 260 miljoonaan euroon. Mikäli hallituksen uusimmat suunnitelmat lähiopetuksen vähentämisestä keväällä vielä toteutuvat, nousevat säästöt jopa yli 300 miljoonaan euroon, Kiuru toteaa.

Tapa, jolla leikkaukset toteutetaan vaarantaa nuorten tasa-arvoiset mahdollisuudet toisen asteen koulutukseen. Säästöt johtavat aloituspaikkojen ja opettajien määrän merkittävään vähenemiseen, lähiopetuksen heikkenemiseen, toimipisteiden sulkemiseen ja alueellisen eriarvoisuuden kasvuun.

– On käsittämätöntä, että keskustan johdolla tehdään päätöksiä, jotka romuttavat maaseudulla ja haja-asutusalueilla asuvien nuorten mahdollisuudet ammatilliseen koulutukseen. Kyse on ammatillisen koulutuksen keskittämisestä. Näyttääkin vahvasti siltä, että kokoomusministeri Sanni Grahn-Laasonen on harhauttanut pääministeriä ja keskustaa leikkausten todellisesta määrästä sekä uudistuksen vaikutuksista ammatilliseen koulutukseen, Kiuru sanoo.

Hallitusohjelman mukaan, mikäli toisen asteen reformeista on saatavissa myöhemmin enemmän säästöjä, kirjataan ne rakenteellisten uudistusten tavoitetasoa täyttäväksi siltä osin kuin VM:n arvion mukaan tunnistetaan vaikutuksia. Lisäksi tavoitellaan merkittävimpiä pidemmän aikavälin rakenteellisia säästöjä reformistisilla uudistuksilla.

– Hallitusohjelman kirjaus mahdollistaa uudet lisäleikkaukset ammatilliseen koulutukseen. Nämä päätökset hallitus on kuitenkin siirtänyt tarkoituksella kuntavaalien yli. Vaadin hallitukselta selkeää kantaa siihen, aikooko se leikata vielä lisää ammatillisesta koulutuksesta kehysriihen yhteydessä, Kiuru päättää.