Kokoomuksen Jokinen voisi tehdä muutoksen Orpon budjettiin

SDP:n eduskuntaryhmän varapuheenjohtaja Johanna Ojala-Niemelä kehoittaa kokoomuksen eduskuntaryhmän puheenjohtaja Kalle Jokista sanoista tekoihin. Ojala-Niemelän mukaan kokoomuksen eduskuntaryhmällä on nyt mahdollisuus lunastaa Jokisen tänään esittämiä eläkeläisköyhyyspuheita hallituksen tulevassa kehysriihessä ja ryhtyä korjaamaan puheenjohtaja Petteri Orpon eläkeläisille tekemiä leikkauksia.

– Kokoomus on kova puhumaan, mutta tekoja esimerkiksi lääkekorvausten, eläkeläisten indeksileikkausten ja tasaverojen korotusten perumisten suhteen ei ole.  Kokoomusryhmyri Jokisen tekoja tullaan nyt seuraamaan suurennuslasilla ja tarvittaessa SDP:n edustajien pitää muistuttaa kokoomusjohtoa eläkeläisten aseman parantamisesta kuluvan syksyn edustakuntakeskusteluissa. Tähän asti kokoomuksen almanakassa ei vielä koskaan ole ollut köyhän vuoro.