Kiljunen iloitsee lastensairaalan rahoituksesta

Kansanedustaja, sosiaali- ja terveysvaliokunnan varapuheenjohtaja Anneli Kiljunen (sd) iloitsee hallituksen kehyspäätöksestä, jonka mukaan uuden lastensairaalan rakentamiseen myönnetään 40 miljoonan euron määräraha.

– Sairaala on valtakunnallisesti ainutlaatuinen, vaikeasti sairaiden lasten huippuhoitoa tarjoava paikka. Hoidon laatu on erittäin korkealla tasolla, mutta puutteelliset tilat ovat vaikeuttaneet kohtuuttomasti toimintaa viime vuosina, Kiljunen toteaa.

– Huonoista tiloista ovat kärsineet niin lapsipotilaat perheineen kuin hoitoon vahvasti sitoutunut henkilökuntakin.

– Nyt saamme viimein hyvät, nykyaikaiset tilat. Varmasti monessa perheessä ympäri Suomen iloitaan tästä päätöksestä, Kiljunen arvioi.