Kärnä: Zyskowiczin kritiikki on aiheetonta

Kokoomuksen kansanedustaja Ben Zyskowiczin kritiikki (YLE 31.1) omistajaohjausministeri Paateroa (sd.) kohtaan osoittaa, kuinka suurta hätää Kokoomus on kärsimässä puolueen kannatuksen romahtamisen takia. Paateron toiminta Neste Oilin ja Fortumin hallitusten palkkiokysymyksessä oli esimerkillistä. Paateron toiminnalla on koko SDP:n eduskuntaryhmän ja kansalaispalautteen perusteella myös koko kansan tuki.

Zyskowicz on viimeiset 20 vuotta kritisoinut yritysjohtajien palkkioita. Kritiikkiä pidemmälle Zyskowicz ei ole 20 vuodessa päässyt. Tämä johtuu siitä, että suurin osa Kokoomuksen eduskuntaryhmästä on näiden ylisuurten palkkioiden ja bonusten kannalla. Kokoomuksen kansanedustaja Eero Lehti puolusti (YLE 30.1) tiukasti korkeita palkkioita yritysten hallitusten jäsenille ja väitti, ettei Paatero ole tehtäviensä tasalla. Ainoan asian, minkä Lehti ylimielisellä kommentillaan todisti, oli se, kuinka arjesta vieraantunut hän itse oikeasti on.