Evästeasetukset

Välttämättömät evästeet

Nämä evästeet ovat välttämättömiä sivujemme teknisen toiminnan kannalta, eikä niitä voi kytkeä pois päältä. Toiminnalliset evästeet ovat keskeisiä esimerkiksi sivujemme selaamisen ja sivujemme ominaisuuksien käyttämisen kannalta.

Analytiikka

Nämä evästeet keräävät ainoastaan anonyymia tietoa siitä, kuinka sivujamme käytetään. Analytiikkaevästeiden avulla pystymme mittaamaan ja analysoimaan sivujemme toimintaa. Käytämme näitä evästeitä esimerkiksi tietääksemme, mikä sivujemme sisällöistä on suosittua sekä varmistaaksemme, että kävijät löytävät heille merkitykselliset sisällöt. Kaikki kerätyt tiedot ovat tilastollista aineistoa, eikä niistä voi tunnistaa henkilöitä. Voit kuitenkin halutessasi poistaa näiden evästeiden käytön milloin tahansa.

Kohdistus- ja mainosevästeet

Kohdennamme mainontaamme, jotta voimme tavoittaa SDP:n politiikasta kiinnostuneista ihmisiä mahdollisimman hyvin. Voimme käyttää näitä evästeitä esimerkiksi sinulle kohdennetun mainonnan täsmällisyyden ja kiinnostavuuden parantamiseen. Evästeitä voidaan käyttää myös sivujemme sisällön tekemiseksi sinua kiinnostavammaksi. Tietojen kerääminen perustuu selaimesi tai laitteesi yksilölliseen tunnistamiseen. Voit halutessasi poistaa näiden evästeiden käytön milloin tahansa.

Kärnä: TUI-rahoituspäätös osoitus hallituksen toimintakyvystä

Ajankohtaista 11:05

Kansanedustaja Jukka Kärnän (sd.) mielestä puheet hallituksen toimintakyvyttömyydestä pitäisi viimeistään nyt haudata, kun talouspoliittinen ministerivaliokunta teki positiivisen päätöksen TUI–alusten rahoituksesta.

– Hallituksen päätös pelasti näiden alusten rakentamisen Suomessa. Näin yksinkertaista se on. Maailmalla on menossa niin ankarat laivanrakentamisen pudotuspelit, että ilman leveämpiä hartioita näiden alusten rakentaminen ei yksinkertaisesti ole mahdollista, Kärnä sanoo.

TUI-alusten rahoitus on hyvä alku suomalaisen telakkateollisuuden uudistamisessa. Kärnän mukaan pitkällä aikavälillä järkevä askel olisi valtion omistajuuden vahvistaminen.

– Suomalainen telakkateollisuus on ala, jolla on kymmenien vuosien aikana muodostunut osaamiskeskittymä ja verkosto, jota emme saa menettää. Jokainen rakennettu risteilijäalus vahvistaa tätä osaamista. Suomessa on rakennettu menestyksellisesti valtaosa maailman suurimmista loistoristeilijöistä. Valtion omistajuus takaisi alan menestymisen ja jatkuvuuden myös tukalissa taloudellisissa tilanteissa, Kärnä jatkaa.

Viime syksynä alkoi keskustelu suomalaisen telakkateollisuuden tulevaisuudesta, kun eteläkorealainen STX päätti rakennuttaa Oasis-luokan risteilijänsä Turun telakan sijaan Ranskassa. Tilauspäätöksen johdosta laskettiin, että Suomi menetti yhteensä 11 000 henkilötyövuotta.

– Ellei näitä TUI-aluksia olisi nyt rahoitettu, olisimme menettäneet lähes vastaavan määrän henkilötyövuosia, Kärnä muistuttaa.

Kärnä toteaa, että rahoitusratkaisun löytäminen on erittäin tärkeä signaali suomalaisen työn puolesta juuri ennen hallituksen puolivälitarkastelua.

– Puheilta työurien pidentämisestä ja kestävyysvajeen umpeen kuromisesta olisi käytännössä pudonnut pohja kokonaan ilman tätä päätöstä. Vientivetoinen taloutemme tarvitsee kasassa pysymiseen myös teollisia työpaikkoja