Kärnä: Tiesikö Hautala Sailaksen asuntojärjestelyistä?

Eläkevakuutusyhtiö Ilmarinen kertoi maanantaina ostaneensa työsuhdeasunnon myös toimitusjohtajalleen Harri Sailakselle. Ilmarinen osti noin miljoonan euron arvoisen asunnon vuonna 2006 Sailaksen edelliseltä työnantajalta Nordealta.

Ministeri Hautalan toimettomuuteen pettynyt ja asuntojärjestelyihin puuttunut SDP:n kansanedustaja Jukka Kärnä kysyy nyt Hautalan tietoisuutta Sailaksen omista asuntojärjestelyistä.

– Hautala tapasi Sailaksen 17.2 ja molemmat vakuuttelivat tämän jälkeen, että tällaisissa asuntojärjestelyissä pitäisi tulla heti julkisuuteen. Kysynkin nyt ministeri Hautalalta. Tiesittekö Sailaksen omista asuntojärjestelyistä Ilmarisen kanssa?

Hautalan, Sailaksen ja Vehviläisen tapaamisen jälkeen Hautala totesi, että Sailas ja Vehviläinen nauttivat hänen luottamustaan. Hautalan mukaan valtionyhtiöissä on kuitenkin lisättävä avoimuutta työsuhde-eduista ja hän lupasi aloittavansa selvityksen kaikkien valtionyhtiöiden johdon palkitsemisjärjestelmistä.

– Tässähän on ministerillä nyt näytön paikka. Aikooko hän puuttua Sailaksen toimintaan ja millä tavoin vai painetaanko tämäkin taas villaisille?