Kärnä: Näpertelyn sijaan huomio kiinnitettävä maatalouden päästöihin

– Suomalaisuudesta ei ole kohta mitään jäljellä, jos ympäristöministerinä jatkaa kokoomuksen Sanni Grahn-Laasonen, kansanedustaja Jukka Kärnä (sd.) sanoo.

– Ensin hän tuhosi soiden suojelua ja nyt hän on saunan ja makkaranpaiston kimpussa.

Kärnän mukaan ympäristöministerin pitäisi laittaa oma ministeriönsä kuriin ja ministeriön pitäisi lopettaa puheet pienhiukkaspäästöjen vähentämisestä omakotitalojen puunlämmittäjien ja mökkeilijöiden kustannuksella.

– EU:n ja ympäristöministeriön uskottavuus on kansalaisten silmissä pian mennyttä, jos tavallisesta pienpoltosta tehdään ongelma, Kärnä toteaa huolissaan.

– Tällaisen näpertelyn sijaan huomio pitäisi kiinnittää täysimääräisesti maatalouden päästöihin. Itämeri rehottaa eikä syy ole vain venäläisissä. Myös meidän suomalaisten on katsottava peiliin tässä asiassa.

Eduskunnassa Kärnä on ympäristövaliokunnan jäsen.