Kärnä: Mitä Perussuomalaiset tekevät suomalaisen telakkateollisuuden eteen?

Kansanedustaja Jukka Kärnä (sd.) korostaa, että telakkateollisuuden innovaatiotuet ja meriteollisuuden kehittämisohjelma eivät löytäneet tietä itsestään lisätalousarvion määrärahaesityksiin. Niiden takana oli SDP:n vahva panostus hallituksen sisällä. Kärnän mukaan näin toimii aito työväenpuolue.

– Mitä Perussuomalaiset ovat tehneet suomalaisen telakkateollisuuden eteen. Voisiko joku sen minulle kertoa, Kärnä kysyy.

Lisätalousarviossa määrärahoja kohdennetaan muun muassa telakka- ja meriteollisuuden toimintaedellytysten parantamiseen ja aloittavien yritysten tukemiseen. Yhteensä telakkateollisuus saa tukea noin 27 miljoonaa euroa.