Kärnä kysyy Team Finlandin toiminnasta

26.9.2013

Kansanedustaja Jukka Kärnä (sd.) ihmettelee kirjallisessa kysymyksessään Team Finland verkoston ansioita Suomen viennin kasvattamisessa. Kärnän mukaan ryhmän toiminta näyttäytyy lähinnä ulkomaanmatkailuna ja kalliina seminaareina, joissa yritysjohtajat puhuvat niitä näitä.

– On twitter tilejä, facebook –sivuja ja jopa ikioma roadshow. Samaan aikaan, kun Team Finland matkustaa ministeri Stubbin kanssa ympäri maailmaa, Algeriaan, Norjaan, ja Jekaterinburgiin, Suomen vienti takkuilee, eikä Venäjän kaupan kaikkia mahdollisuuksia hyödynnetä.

– Ehkä tämänkin projektin rahoille olisi sittenkin parempaa käyttöä. Sellaisissa normitalkoissa minäkin voin olla mukana, Kärnä toteaa.

Asia nousi esille myös eduskunnan suullisella kyselytunnilla, jossa Valtionvarainvaliokunnan työ- ja elinkeinojaoston puheenjohtaja Jouko Skinnari (sd.) kysyi ministeri Stubbilta vienninedistämismatkojen onnistumisesta ja vaikutuksista.