Kari: Harmaa talous sai suitset riihestä

SDP:n kansanedustaja Mika Kari iloitsee kehysriihen panostuksista harmaan talouden kitkentään. Tänään käydyssä riihessä harmaalle taloudelle laitettiin suitsia päähän mm. lupaamalla laajentamalla harmaan talouden selvitysyksikön velvoitteidenhoitoselvityksen käyttöalaa kattamaan kaikki keskeiset yritystuet ja elinkeinoluvat.

-Aluehallintoviranomaiselle annetaan riittävät valtuudet valvoa myös anniskeluluvattomia ravintoloita ja mahdollisuutta  rajoittaa käteisen käyttämistä elinkeinotoiminnassa selvitetään, Kari listaa.

Hallitus käynnistää myös selvitys- ja valmistelutyön sähköisten tilinpäätöstietojen vastaanottamiseksi ja puuttuu tiukemmin esimerkiksi rahanpesuun.

-Nämä linjaukset ovat erittäin tervetulleita ja nostavat Suomen kuvaa rehtinä valtiona ja luotettavana kauppakumppanina, Kari muotoilee.