Kari Anttila SDP:n eduskuntaryhmän pääsihteeriksi

Sosialidemokraattinen eduskuntaryhmä on valinnut kasvatustieteiden maisteri Kari Anttilan (55) eduskuntaryhmän uudeksi pääsihteeriksi. Anttila toimii tällä hetkellä asunto- ja kulttuuriministeri Pia Viitasen valtiosihteerinä opetus- ja kulttuuriministeriössä.

Aiemmin Anttila on toiminut mm. Työväen Sivistysliiton pääsihteerinä ja hänellä on laaja kokemus eri kansalaisjärjestöjen johtamistehtävistä. Anttilalla on myös lähes 15 vuoden kokemus päätoimisesta yrittäjyydestä. Hän on toiminut niin yksityisellä kuin julkisellakin sektorilla työnohjaajana sekä johtamisen kouluttajana ja konsulttina. Anttila on Vihdin kunnanvaltuutettu.

Anttila aloittaa uudessa tehtävässään 1.6.
Vt. pääsihteerinä toiminut Martta October palaa eduskuntaryhmän lainsäädäntösihteerin tehtävään.