Karhu vaatii selontekoa painetun median tilanteesta

Kansanedustaja Saara Karhu (sd) vaatii hallitukselta toimia printtimedian turvaamiseksi.

Karhun mielestä selonteko lehdistön tilanteesta olisi paikallaan tilanteessa, jossa lehtimedian ongelmat ovat jatkuvasti kärjistyneet. Useita lehtiä on lakkautettu, ilmestymispäiviä vähennetty, sisältöä supistettu ja huomattava määrä alalla työskenteleviä irtisanottu, Karhu listaa.

-Jos painettu lehti halutaan pitää elinvoimaisena ja samalla turvata alan työpaikat, on haasteista ja menestymisen esteistä keskusteltava ja haettava ratkaisuita ennakkoluulottomasti, Karhu toteaa

Taloustilanne on vaikuttanut ilmoitusmääriin ja kasvava netin käyttö on muuttanut oleellisesti lehtimediaa. Karhu toivookin, että hallitus tekisi kattavan selvityksen media-alan ja sen työpaikkojen tulevaisuudesta.