Karhu: Turvaa pienyrittäjille

Kansanedustaja Saara Karhu (sd) perää hallitukselta toimia pienyrittäjien tukalan tilanteen korjaamiseksi. Karhun mukaan yrittäjäpalautetta on tullut paljon. Monet raatavat pitkiä päiviä uskaltamatta sairastaa tai pitää juuri mitään vapaita.

– Kohonneet kustannukset ja ylimitoitetuiksi koetut kirjanpitovelvoitteet teettävät paljon lisätöitä ja aiheuttavat kustannuksia, Karhu listaa.

Karhun mukaan työvaltaisilla aloilla, kuten parturi-kampaajat, hierojat jne. kohonneita kustannuksia ei voi viedä hintoihin, jotteivät asiakkaat kaikkoa. Nytkin ollaan jo kipurajoilla siinä, käytetäänkö palveluja ollenkaan.

Karhu vaatii ministeriltä keinoja, joilla pienyrittäjien asemaa voitaisiin tukea ja helpottaa.

– Tässä ryhmässä tikittää terveys- ja jaksamispommi, joka on otettava vakavasti, Karhu toteaa.