Evästeasetukset

Välttämättömät evästeet

Nämä evästeet ovat välttämättömiä sivujemme teknisen toiminnan kannalta, eikä niitä voi kytkeä pois päältä. Toiminnalliset evästeet ovat keskeisiä esimerkiksi sivujemme selaamisen ja sivujemme ominaisuuksien käyttämisen kannalta.

Analytiikka

Nämä evästeet keräävät ainoastaan anonyymia tietoa siitä, kuinka sivujamme käytetään. Analytiikkaevästeiden avulla pystymme mittaamaan ja analysoimaan sivujemme toimintaa. Käytämme näitä evästeitä esimerkiksi tietääksemme, mikä sivujemme sisällöistä on suosittua sekä varmistaaksemme, että kävijät löytävät heille merkitykselliset sisällöt. Kaikki kerätyt tiedot ovat tilastollista aineistoa, eikä niistä voi tunnistaa henkilöitä. Voit kuitenkin halutessasi poistaa näiden evästeiden käytön milloin tahansa.

Kohdistus- ja mainosevästeet

Kohdennamme mainontaamme, jotta voimme tavoittaa SDP:n politiikasta kiinnostuneista ihmisiä mahdollisimman hyvin. Voimme käyttää näitä evästeitä esimerkiksi sinulle kohdennetun mainonnan täsmällisyyden ja kiinnostavuuden parantamiseen. Evästeitä voidaan käyttää myös sivujemme sisällön tekemiseksi sinua kiinnostavammaksi. Tietojen kerääminen perustuu selaimesi tai laitteesi yksilölliseen tunnistamiseen. Voit halutessasi poistaa näiden evästeiden käytön milloin tahansa.

Kantola: Tunnin juna täydentää Etelä-Suomen työssäkäyntialueen

Ajankohtaista 11:46

Kansanedustaja Ilkka Kantola (sd.) on ilahtunut esityksestä, jolla halutaan edistää uuden junaradan rakentamista Espoon, Lohjan ja Salon välille. Ratahanke mahdollistaisi ”Tunnin juna”-yhteyden, jolla matka Turun ja Helsingin välillä taittuisi nykyisen kahden tunnin sijaan reilussa tunnissa.

– Tunnin juna täydentäisi Etelä-Suomen yhtenäisen työssäkäyntialueen, edistäisi liikkuvuutta ja parantaisi taloudellista toimeliaisuutta. Ei pidä unohtaa myöskään sitä, että rahtiliikenteen kannalta uusi ratayhteys on täysin välttämätön. Kaiken kaikkiaan Tunnin juna olisi piristysruiske koko Suomen kilpailukyvylle, Ilkka Kantola sanoo.

Esityksen ratayhteyden suunnittelun aloittamisesta ovat tehneet Espoon, Lohjan, Salon ja Turun kaupungit, Vihdin kunta sekä Uudenmaan ja Varsinais-Suomen maakunnan liitot. Kantolan mukaan on tärkeää, että kaikki yhteysvälin toimijat ovat hankkeessa aktiivisia.

– Kun resurssit ovat niukat, on aika vaikeaa löytää puolestapuhujia muilta alueilta, joilla on kuitenkin omat tavoitteensa tulevaisuudelle. Helsingin ja Turun välin toimijoiden on syytä puhua tästä eteenpäinkin yhdellä äänellä uuden radan puolesta. Lopputulos tulee hyödyttämään koko maata, Kantola kannustaa.

Ilkka Kantolan mukaan ratahanke on myös osoitus Euroopan unionin positiivisista vaikutuksista.

– Unioni haluaa parantaa kilpailukykyä siten, että näkökulma on kansallisten rajojen yläpuolella. Reitti Venäjän rajalta Helsingin ja Turun kautta Skandinaviaan on Euroopan tasolla keskeinen väylä, johon halutaan panostaa ja johon ollaan valmiita käyttämään yhteisiä resursseja. Suomen on syytä tarttua nyt hetkeen, kun tilaisuus on avautunut.