Kantola haastaa rakentamaan repimiseen sijaan

Kansanedustaja Ilkka Kantola haastaa puolueet rakentamaan Suomea. Maanantaina Turussa vaalikampanjansa avannut Kantola muistuttaa tulevaisuuden haasteista ja tarvittavien toimenpiteiden oikeudenmukaisuudesta.

”Vaikeina aikoina yhteiskunnan ilmapiiri kovenee. Syypäitä tehdään kaikkein heikoimmilla olevista ja heihin halutaan kohdistaa entistä enemmän kontrollia. Samaan aikaan on vain vähän merkkejä siitä, että kontrollia haluttaisiin lisätä sinne missä ollaan kaikkein vaikutusvaltaisimpia ja missä kootaan suurimmat ansiot.”, Kantola toteaa.

Kantola korostaa politiikan inhimillisyyttä pohdittaessa tarvittavia toimenpiteitä talouden parantamiseksi ja muistuttaa ettei talous käänny pelkästään leikkauslistoilla. Kasvu tarvitsee polttoaineekseen myös investointeja tulevaisuuteen. Yrityselämälle kasvun avaimet tuo edistynyt toimintaympäristö ja korkea osaaminen. Keinot tähän löydyttävä yhteistyössä.

”Päätöksentekokyky on tärkeää, mutta vastaus ei löydy sanelupolitiikasta vaan yhteistyöstä ja sopimisesta. Olen mukana voidakseni jatkaa rakentamista, en repiäkseni rikki.”

Kantola muistuttaa puoluetta usein pidettävän vastuussa hyvinvoinnista, siitä on huolehdittava tulevaisuudessakin yhteistyössä. Irtiotoille ja itsekeskeisyydelle ei ole tilaa.