Kansanedustaja, Perustuslakivaliokunnan puheenjohtaja Johanna Ojala-Niemelä ehdolle aluevaaleihin

SDP:n kansanedustaja, Perustuslakivaliokunnan puheenjohtaja Johanna Ojala-Niemelä lähtee ehdolle aluevaaleihin.

– Aluevaaleissa on kyse meitä kaikkia koskettavista asioista. Meille sosialidemokraateille jokaisen yhdenvertainen oikeus laadukkaisiin palveluihin, oikea-aikainen hoitoon pääsy asuinpaikasta riippumatta sekä henkilöstön hyvinvointi ovat vaalien keskeisimpiä tavoitteita, Ojala-Niemelä linjaa.

– Uusien valtuustojen tärkein tehtävä on hyvinvointialueen organisaatiosta ja palvelurakenteesta päättäminen. Uudistus pohjautuu julkisille palveluille, joita täydentävät yksityiset palvelut. Työsarkaa riittää vuosiksi eteenpäin ja haluan tuoda oman osaamiseni tähän työhön mukaan, Ojala-Niemelä sanoo.

– SDP:llä on aluevaaleissa Lapissa täysi 73 ehdokkaan lista ja lähdemme tavoittelemaan vaalivoittoa. On ilo ja kunnia kuulua tähän ehdokasjoukkoon, Ojala-Niemelä päättää.

Nyt järjestettävät aluevaalit ovat ensimmäiset laatuaan. Hyvinvointialueiden aluevaalit pidetään sunnuntaina 23. tammikuuta 2022.