Kansanedustaja Peltonen: Perhepaketista luopuminen suuri helpotus

SDP:n kansanedustaja Tuula Peltonen pitää hyvänä hallituspuolueiden ratkaisua luopua perhepaketista. Hallituspuolueet ovat tänään sopineet, että hallituksen rakennepoliittiseen ohjelmaan kuuluvia esityksiä kotihoidon tuen jakamisesta ja päivähoito-oikeuden rajoittamisesta ei anneta eduskunnalle.

– Hallituksessa on pystyttävä reagoimaan myös muuttuvaan tilanteeseen ja tehtävä päätöksiä tässä ajassa. Perhepaketin kestävyysvajevaikutusten ja taloudellisten vaikutusten  tarkentuessa valmistelun aikana arvioitiin, että esityksillä ei ole toivottua vaikutusta julkisen talouden kestävyysvajeeseen. Tämä on riittävä ja hyvä syy luopua tästä osasta rakennepakettia. Subjektiivisen päivähoidon toteutuminen edelleen kuin myös kansalaisten antama palaute asiassa on tärkeä suunnanantaja SDP:lle, toteaa Peltonen.