Kansanedustaja Päivi Lipponen: Panostettava koulutukseen ja tutkimukseen

Kansanedustaja Päivi Lipponen katsoo, että uuden hallituksen on panostettava koulutukseen, tutkimukseen ja tieteen tekoon.

– Terveysteknologian, cleantechin ja biotuotteiden kysyntä tulee kasvamaan. On huolehdittava siitä, että perusopetus on kunnossa ja rakennettava tehokas ekosysteemi tiedon luonnista markkinointiin.

– Nyt on tehtävä mittavat panostukset aineettoman pääoman kasvattamiseen.

– Meidän on mietittävä missä olemme parhaita ja edelläkävijöitä. Vain tekemällä asiat paremmin kuin muut pärjäämme kansakuntana.

– Nyt on hyvä hetki tehostaa yliopistojen ja ammattikorkeakoulujen yhteistyötä ja purkaa päällekkäisyyttä. Tutkintojen sisällöt on päivitettävä ja rakennettava oppilaille suurempi mahdollisuus rakentaa opintomoduuleista mielekäs kokonaisuus.