Kansanedustaja Maria Guzenina-Richardsonin tiedote

Ajoin 6. joulukuuta Hämeenlinnasta kohti Espoota osallistuakseni puhujana itsenäisyyspäivän tilaisuuteen. Olin lähtenyt matkaan liian myöhään ja tästä syystä koetin kuroa aikataulua kiinni ajamalla ylinopeutta. Poliisi pysäytti minut moottoritiellä Nurmijärvellä. Autoni nopeudeksi mitattiin 150 kilometriä tunnissa sadan kilometrin rajoitusalueella. Tiellä ei tuolloin ollut muita autoilijoita.

Olen syyllistynyt ylinopeuteen myös yhden kerran aiemmin. Tämä tapahtui samaisella Tampere-Helsinki-tiellä lokakuussa. Sain sakkotuomion.

Tilanne on kertakaikkisen nolo. Kansanedustajilta vaaditaan ja tuleekin vaatia kuuliaisuutta lain edessä ja hyvää harkintaa erilaisissa elämäntilanteissa. Harkintani petti, vika on minun. Tyhmyydestä sakotetaan.

Olen tällä hetkellä ulkomailla. Pahoittelen, että minua on ollut vaikea tavoittaa puhelimitse kommentoimaan asiaa.

Maria Guzenina-Richardson, p. 050 512 2282