Evästeasetukset

Välttämättömät evästeet

Nämä evästeet ovat välttämättömiä sivujemme teknisen toiminnan kannalta, eikä niitä voi kytkeä pois päältä. Toiminnalliset evästeet ovat keskeisiä esimerkiksi sivujemme selaamisen ja sivujemme ominaisuuksien käyttämisen kannalta.

Analytiikka

Nämä evästeet keräävät ainoastaan anonyymia tietoa siitä, kuinka sivujamme käytetään. Analytiikkaevästeiden avulla pystymme mittaamaan ja analysoimaan sivujemme toimintaa. Käytämme näitä evästeitä esimerkiksi tietääksemme, mikä sivujemme sisällöistä on suosittua sekä varmistaaksemme, että kävijät löytävät heille merkitykselliset sisällöt. Kaikki kerätyt tiedot ovat tilastollista aineistoa, eikä niistä voi tunnistaa henkilöitä. Voit kuitenkin halutessasi poistaa näiden evästeiden käytön milloin tahansa.

Kohdistus- ja mainosevästeet

Kohdennamme mainontaamme, jotta voimme tavoittaa SDP:n politiikasta kiinnostuneista ihmisiä mahdollisimman hyvin. Voimme käyttää näitä evästeitä esimerkiksi sinulle kohdennetun mainonnan täsmällisyyden ja kiinnostavuuden parantamiseen. Evästeitä voidaan käyttää myös sivujemme sisällön tekemiseksi sinua kiinnostavammaksi. Tietojen kerääminen perustuu selaimesi tai laitteesi yksilölliseen tunnistamiseen. Voit halutessasi poistaa näiden evästeiden käytön milloin tahansa.

Kansanedustaja Malm: Ihminen tarvitsee ihmistä – myös TE-toimistoissa

Ajankohtaista 15:44

Valtiontalouden tarkastusviraston (VTV) mukaan vuoden 2013 työ- ja elinkeinotoimistojen uudistus ei ole onnistunut parantamaan asiakastyytyväisyyttä tai työllisyyttä. Kansanedustaja Niina Malm (sd.) pitää tärkeänä, että TE-toimistoja kehittäessä huomioidaan paremmin ihmisten henkilökohtaiset tarpeet.

– On tärkeää ymmärtää, että työttömyys on ihmiselle aina ikävä tilanne, johon tarvitaan henkilökohtaista palvelua. Jos Seppo Sorvaaja on ollut ennen työttömyyttään 40 vuotta samalla työnantajalla, niin TE-toimiston byrokraattisuus voi tuntua todella ylitsepääsemättömältä, Malm toteaa.

VTV:n tarkastuskertomuksen mukaan työttömyyden keskimääräinen kesto piteni 2-3 viikkoa niissä kunnissa, joista TE-toimisto lakkautettiin uudistuksen jälkeisinä vuosina.

– Ei ole varsinaisesti mikään yllätys, että TE-toimistojen lakkauttamiset ja verkostojen kaventamiset ovat johtaneet työnhaun tehostamisen sijasta siihen, että työnhaku on pikemminkin hidastunut. Uudistuksella haettiin parempaa tuottavuutta, mutta sitä ei selkeästi saavutettu. Ihminen tarvitsee ihmistä, myös TE-toimistoissa, Malm painottaa.

Sanna Marinin hallitusohjelmassa on linjattu, että henkilökohtaisen palvelun resurssit TE-toimistoissa turvataan.

– VTV:n tarkastuskertomus vahvistaa entisestään sitä viestiä, että TE-toimistoihin todella tarvitaan lisää henkilökohtaista palvelua. Tarkastusviraston suositus siitä, että työ- ja elinkeinoministeriö arvioisi yhdessä TE-toimistojen kanssa tarvittavia muutoksia ja uudistuksia, on mielestäni tärkeä ottaa huomioon jatkoa valmistellessa, Malm sanoo.