Kansainvälisyys, demokratia ja oikeudenmukaisuus ovat Lipposen avainsanoja

Paavo Lipposen kampanja kohti voittoa presidentinvaaleissa on alkanut. Edessä on neljän kuukauden tiivis rupeama kohti toisen kierroksen vaalipäivää 5. helmikuuta 2012. Kampanjan avainsanat ovat kansainvälisyys, demokratia ja oikeudenmukaisuus.

”Presidentiltä vaaditaan aitoa kansainvälistä vaikutusvaltaa, tinkimätöntä uskoa demokratiaan ja rohkeutta johtaa arvokeskustelua avoimesti kansan edessä”, toteaa Paavo Lipponen.

Paavo Lipposen vaalikampanjasta vastaa Presidentti 2012 ry, jonka puheenjohtajana on kansanedustaja Jouni Backman ja varapuheenjohtajina Eija Harjula SAK:sta ja Leila Kostiainen STTK:sta.

Kampanjapäällikkönä ja samalla yhdistyksen oto-toiminnanjohtajana toimii Esko Ranto. Ranto on Kustannus Oy Demarin toimitusjohtaja ja SDP:n suurimman piirijärjestön, Uudenmaan Sosialidemokraatit ry:n, puheenjohtaja.

Kampanjan yhteyspäällikkönä toimii erityisasiantuntija Laura Andersson. Hänen vastuualueenaan ovat erityisesti vapaaehtoisten rekrytointi ja johtaminen sekä vaalityö sosiaalisessa mediassa. Andersson on toiminut Lipposen avustajatehtävissä aiemminkin ja työskentelee vakinaisesti edunvalvontatehtävissä Suomen Liikunta ja Urheilu SLU ry:ssä.

Viestintäpäällikkö Mikko Karlsson huolehtii kampanjan viestinnästä ja mediayhteyksistä. Lisäksi Karlssonin erityisvastuualueena on vaalityö ay-liikkeen piirissä. Karlsson työskentelee vakinaisesti Auto- ja Kuljetusalan Työntekijäliiton lehden päätoimittajana. Ehdokkaan aikatauluista, kulkemisista ja muista käytännön asioista huolehtii yhteyshenkilönä Merja Iljin.

Paavo Lipposen internet-sivut ovat avautuneet osoitteessa www.paavolipponen.fi. Sivun kautta kaikki halukkaat voivat ilmoittautua Paavon tukijoiksi ja/tai vaalityöhön. Sivuston on tehnyt viestintä- ja markkinointi-PR-toimisto Miltton Oy ja teknisenä toteuttajana on Ruusuverkko Oy. Valokuvaajana on toiminut Olli Urpela.

Samalla kampanja on käynnistynyt myös sosiaalisessa mediassa. Lipponen 2012 -kampanja hyödyntää Facebook- ja Twitter-yhteisöpalveluita ja Flickr-kuvapalvelua. Kampanjan alkuvaiheessa muodostetaan alueellisia kansalaisvaltuuskuntia kaikkiin vaalipiireihin. Myös valtakunnallinen kansalaisvaltuuskunta on perusteilla ja julkistetaan lähitulevaisuudessa.

Paavo Lipposen puhe puoluevaltuustossa >>
Paavo Lipponen på SDPs partifullmäktiges möte >>

Lipponen 2012 -kampanja verkossa:
Kampanjasivut: paavolipponen.fi
Facebook: facebook.com/paavolipponen2012