Kannanotto: Pohjoinen tarvitsee kasvua ja perusteollisuutta

– yhteistyöllä Pohjois-Suomi eturintamaan!

Pohjoisen Suomen vahvuus on paljolti vahvassa perusteollisuudessa. Tulevaisuuden kasvuyrityksiin on panostettava huolehtimalla osaavasta energia- ja ympäristöpolitiikasta. Piirihallituksen mielestä on vietävä eteenpäin rata- ja väylähankkeita sekä valtion omistajuutta on lisättävä.

Piirihallituksen mielestä maakunnallista yhteistyötä ja edunvalvontaa on parannettava. Pohjois-Suomi nostetaan eturintamaan vain avoimmella ja tuloksellisella yhteistyöllä.

Pienille ja keskisuurille yrityksille on korvattu pitkistä etäisyyksistä johtuvia kustannuksia. Tuki loppuu nykymuodossa tämän vuoden loppuun mennessä. Piirihallituksen mielestä tilalle on luotava järjestelmä jolla parannetaan erityisesti pohjoisten vientiyritysten kilpailuedellytyksiä ja –mahdollisuuksia.

Lisätietoja puheenjohtaja Paavo Törmi p. 0504115604.

Oulun Sosialidemokraattinen Piiri ry
Piirihallitus