Kampanj för en trygg ålderdom

Nästa lördag 12. februari har SDP en kampanj i hela landet för en trygg ålderdom. Under veckoslutet lyssnar socialdemokraterna på medborgarnas idéer och tankar om hur man borde förbättra servicen för äldre. Sammanlagt 30 olika evenemang ordnas runtom i landet.

SDP:s kampanjveckoslut för en trygg ålderdom är en del av kedja av kampanjlördagar som SDP arrangerat sedan förra hösten. Tidigare kampanjlördagar har ordnats i september med temat ”Arbete åt unga – nolltolerans för ungdomsarbetslöshet” och i oktober med temat ”Skatt enligt betalningsförmåga” och i december med temat ”Nej till höjd pensionsålder! – bättre arbetsliv samt i januari under rubriken ”Bättre grundtrygghet”.

Kampanjdagens huvudevenemang hittar du här.