Kaakkois-Suomen tarpeet ymmärretty hyvin

Parasta aikaa eduskunnan käsittelyssä olevissa kehyksissä on huomioitu Kaakkois-Suomen erityisaluetta Venäjän rajan läheisyydessä erinomaisesti. Kehyksissä läpi päässeet VT6, E18 Hamina-Vaalimaa sekä rekkaparkki ja vielä VT 5 on loistava saavutus. Lisäksi kehykset pitävät vielä sisällään kaksoisraiteen Imatra-Luumäki suunnitteluun 10 miljoonaa. Kaksoisraiteen pääseminen liikennepoliittisen selonteon kolmen tärkeimmän hankkeen joukkoon varmistaa hankkeen toteutumisen ellei seuraava hallitus toisin päätä.

Kansanedustaja Suna Kymäläinen (SD) on tyytyväinen valtiontalouden kehyksen liikennepoliittisiin ratkaisuihin Kaakkois-Suomen osalta.

– Kaakkois-Suomeen ohjattavat hankkeet kehyksen ja liikennepoliittisen selonteon osalta ovat historialliset ja vaikuttavat. Koskaan aiemmin Kaakkois-Suomea ei ole huomioitu näin antavalla kädellä. Edunvalvonta alueella on onnistunut. Ministeri Kyllönen ja hallitus osoittavat rohkeutta ja aitoa kuulemisen ja ymmärtämisen taitoa rajaseudun erityistarpeiden osalta. Nyt tähän tarpeeseen saadaan oikea ja tuntuva vastaus. Sanoo liikenne- ja viestintävaliokunnassa sekä SDP:n liikennetyöryhmässä vaikuttava Suna Kymäläinen

– Aikanaan Imatran moottoriliikennetie ylsi komeimpien hankesaavutusten kärkeen, tämä paketti kokonaisuudessaan pesee historiallisessa mittavuudessaan kaiken aiemmin nähdyn. On ollut hienoa olla mukana vaikuttamassa alueen liikennehankkeisiin ja kun lopputulos on näin hyvä ei voi olla kuin tyytyväinen ja koko alueella on aihetta juhlaan ja kiitokseen, Kymäläinen jatkaa